Fontys WIN-project brengt kwaliteit van professionele werkplaatsen in kaart
Begin 2018 is het WIN-project van start gegaan, onder leiding van Gaby Jacobs, lector FHMG. Het hoofddoel van het project is de continue ontwikkeling van professionele werkplaatsen (PW). Uiteindelijk zal het project een (zelf)beoordelingsinstrument voor de kwaliteit...
What’s Happening? Reflecteren, leuker kunnen we het wel maken
Uit diverse onderzoeken is gebleken dat studenten een hekel hebben aan reflectie, ze het zien als een routineuze verplichting en verzinnen verhalen om aan de formele eisen te voldoen. Waarom wordt er dan nog gereflecteerd als het tot weinig leerresultaat leidt? Door...
#Wijzijnfontys: een lerend netwerk
Gisterochtend deed ik iets waarvan ik nooit had gedacht dat ik het ooit zou doen. Ik liep over een catwalk, gadeslagen door een enthousiast publiek. Nu maak ik wel vaker bijzondere dingen mee, maar dit komt met stip in de top-3 terecht. Ik moet er wel eerlijk bij...
NAFSA Conferentie 2018
Zondagochtend 11 uur, Starbucks Walnut Street, Philadelphia. De NAFSA 2018 conferentie zit erop. Ik moest al uitchecken maar mijn vlucht is pas om half zeven vanavond. Gelukkig heeft Starbucks goede wifi, ik kan dus aan het werk en heb eindelijk tijd om deze blog te...
Leren door co-creatie. Doe jij ook mee?
In welke mate benut jij op dit moment je talent in je werk? En waar zou je willen staan? Wie of wat heb je nodig om daar te komen? Op de meetlat Deze vragen stonden aan de basis van onze workshop over leren in co-creatie tijdens het jaarcongres van de Vereniging van...
Goed Volk
Op de foto – een saampie – vier Poolse gasten bij Fontys Pedagogiek, samen met de gastheer. De vier Polen waren respondenten in een Focusgroep. Waar lag de focus op? Op hun eigen Poolse gemeenschap. Als docent-onderzoeker heb ik me verdiept in de integratie van Poolse...