
STEAM! de speeltuin van de Fontys Academie voor Muziekeducatie
“Hybride onderwijs” en “Van praten naar doen“. Twee keer de afgelopen maand moesten we bij een stuk van Nienke Meijer (https://www.fontys.nl/actueel/nienke-meijer-we-moeten-van-praten-naar-doen/) denken aan onze speeltuin STEAM! STEAM? We leggen het even uit. “Onze...

Dit is ondernemerschapsonderwijs!
Ga er maar aanstaan; studenten motiveren om - in hun eigen tijd - vele uren in een businessplan te steken, zich tip top aan te kleden en hun plan ten overstaan van een compleet gevulde zaal concurrenten én kritische vakjury te verdedigen. Toch lukt het FHMM-docenten...

Fontys bekent kleur
Je ziet het in talkshows. De interviewer stelt een vraag, de gast begint geanimeerd te vertellen, geeft inspirerende voorbeelden, bewandelt enthousiast allerlei interessante zijpaden, haalt treffende anekdotes aan, en vraagt – enkele minuten later – enigszins...

Mobiele communicatie kantelt ons sociale gedrag. Of toch niet?
Mobiele telefonie heeft een belangrijke plek in ons dagelijks leven gekregen. Tegelijkertijd maken we ons zorgen over het invloed van mobile media, met name sociale media. We zijn “verslaafd” aan onze mobile telefoons en het lijkt er op dat we ander gedrag beginnen te vertonen. Maar is dat daadwerkelijk zo? Hoe komt het dat mobiele telefoons onmisbaar zijn geworden in ons leven? En hoe kunnen we het succes van mobile telefoons in het onderwijs effectief gebruiken?

Werk verandert
Het einde van het jaar is in zicht. Er is veel gebeurd in Nederland. Een kleine greep uit een jaar vol gebeurtenissen: na maanden onderhandelen is er een nieuw kabinet geïnstalleerd, Max Verstappen en de Oranje Leeuwinnen maken Nederland trots en zetten het land op...

Als er één iemand geïnspireerd is, dan is ons doel behaald
In onze vorige blog hebben wij met je gedeeld hoe onze minorklas ‘Vaardig in Leiderschap’ druk in de weer was in het organiseren van een eigen TEDxEindhoven salonevent. Inmiddels is het een aantal weken geleden dat dit evenement heeft plaatsgevonden in het...