Hoe is het nu met? Michelle van Gent
Docente Michelle van Gent van Fontys Pedagogiek in Tilburg houdt zich intensief bezig met de onderwijs principes van HILL: High Impact Learning that Lasts, van prof. Filip Dochy. In deze aflevering legt Michelle uit hoe haar rol als HBO-docent daardoor ingrijpend is gewijzigd.
Een kritisch-emancipatorisch perspectief op deze tijd
De kritisch-emancipatorische stroming binnen de pedagogiek kijkt kritisch – what’s in a name – naar de huidige verhoudingen binnen een maatschappij. Ten doele de ‘ondergestelden’ een (luidere) stem te geven of namens dezen op te staan tegen onrechtmatigheden. Met de...
Martijn Vaassen is audio- en video specialist bij Fontys hogescholen in Eindhoven
Op de Fontys locatie aan de Th. Fliednerstraat in Eindhoven is een mooie audio- en video studio gevestigd. Martijn Vaassen is daar de audio- en video specialist. Hij begeleidt docenten en studenten bij het maken van audio en video producties. Ik ging op bezoek bij Martijn Vaassen en wij spraken over video maken en natuurlijk over alle ins en outs van goede audio. Luister je mee?
Digitale Tips in Onderzoek
Studenten zijn soms niet op de hoogte van handige online tools. Deze tools zouden de kwaliteit van het onderzoek kunnen verhogen. Belangrijker, ze maken het onderzoek denk ik makkelijker en leuker. Daarom dacht ik eens een paar tools de revue te laten passeren, dan kunnen docenten die dit lezen wellicht deze hulpmiddelen de volgende groep studenten meegeven.
Rachel de Wit is Media docent bij Fontys ACE in Tilburg
Rachel de Wit is Media docent bij Fontys ACE in Tilburg. Daarnaast is Rachel podcast producent en daarom vroeg ik haar het hemd van het lijf. Wij spraken over het Media-onderwijs, over format ontwikkeling en natuurlijk (dit mag je niet missen!) alle ins en outs over podcasting. Luister je mee?
Hoe onderwijsvernieuwing / innovatie wel kan…
Door een artikel in Scienceguide ben ik getriggerd om een artikel te schrijven waarin de innovatiekracht van het hoger onderwijs een duidelijk gezicht krijgt. Ik ben me ervan bewust dat onderwijsvernieuwing/innovatie door ieder instituut anders geïmplementeerd kan...