
Trakteer je brein en verbaas jezelf
Vorige week bestelde ik in een opwelling een gratis cadeau voor mezelf bij museum LAM; hét foodart museum met als thema voedsel en consumptie. Het LAM is volgens de website een innovatief en persoonlijk museum dat je anders en onbevangen laat kijken. Zelf ontdekken...
De werksituatie en medewerkers met autisme
De nieuwe situatie In Maart 2020 sluit Fontys haar deuren voor fysiek onderwijs. De reden? Corona is in het land. En dit heeft een grote impact. Op de studenten, de manier van onderwijs en de medewerkers. Iedereen komt in een nieuwe situatie terecht waarin ze moeten...

Van voorwaarde naar waarde
Tijdens je studie moet je steeds je waarde bewijzen, je kwalificeren, voordat je die kan afsluiten met een diploma. Je bent nog niet af, niet compleet, voldoet nog niet aan de standaard. Een diploma is hiermee een zeer voorwaardelijk papiertje. Toch is er veel...

Eigen-wijsheid
Wat is jouw eigen-wijsheid en hoe kom jij hieraan? Ieder persoon zit vol met prachtige, inspirerende en intrigerende verhalen. De verhalen waar je trots op bent deel je graag met anderen. En dan zijn er de verhalen waar je onzeker over bent of waar je je misschien...

The miracle is this: the more we share, the more we have – Leonard Nimoy
Jij bent uniek en waardevol Door jouw nieuwsgierigheid en interactie met jouw omgeving heb jij een unieke set aan ervaringen, informatie, kennis, vaardigheden en houdingen ontwikkeld die voor anderen waardevol kunnen zijn. Toch weten we niet altijd van elkaar op welke...

Annemieke Pepping gebruikt FeedBack, FeedForward en FeedUp tijdens haar online onderwijs
Onlangs sprak ik met Annemieke Pepping. Zij is docente Engelse taal en Communicatie bij Fontys hogescholen. Annemieke vertelde mij hoe zij tijdens online bijeenkomsten met haar studenten gebruik maakt van FeedBack, FeedForward en FeedUp. Ze geeft alle tips en adviezen in aflevering 21 van de podcast serie ‘Toekomst van Onderwijs’.