Onderwijs kan ‘anders’: High Impact Learning that Lasts
Op 19 mei hebben we met 27 docenten en 2 studenten een train-de-trainer traject afgerond rondom HILL. Het programma is direct de start geweest van een netwerk rondom deze wijze van didactische vormgeving. HILL sluit aan op ontwikkelingen in onderwijs die de afgelopen...
FHLOW: aan innovatie geen gebrek
Tijdens de FHLOW (Fontys hybride leeromgevingen week) heb ik weer veel enthousiaste collega’s, studenten en werkveldpartners mogen ontmoeten. Het programma werd werd georganiseerd op verschillende off-campus locaties. Dat waren: de HTC Campus in Eindhoven, Station 88...
Overgenerationele overdracht
Stelt u zich een gezin voor. In dit geval: vader, moeder, zoon Ted en dochter Mila. De kinderen ontvangen een uitgesproken autoritaire (lees: strenge) opvoeding. Met name de zoon, het eerste kind, wordt overbeschermd en met strikte hand grootgebracht. De eerste tien...
Fontys students received the Engineering Inspiration Award sponsored by NASA
Fontys students received the Engineering Inspiration Award, sponsored by NASA. This is what the jury had to say…
De ontluisterende waarheid over luisteren
Echt naar een ander luisteren is niet zo gemakkelijk. Hoe goed luister jij? Als je praat, herhaal je vaak wat je al weet. Als je luistert, leer je vaak iets nieuws. - Dalai Lama Luisteren is zoveel meer dan alleen aanhoren. Hoe vaak luister jij met een half oor naar...
Zen en de kunst van het motoronderhoud, de vakdocent en de coach
Lievelingsboeken, je moet ze geen tweede keer willen lezen omdat ze nooit zo mooi zijn als in je herinnering. Dat is een regel van me, en regels worden pas bevestigd als er een uitzondering op komt. Met een tussenperiode van 30 jaar heb ik Zen en de kunst van het...