Bas Klein is opgeleid als docent Maatschappijleer. Tegenwoordig richt hij zich op de introductie van
Wetenschap & Techniek en Robotica op de basisschool. Hier heeft hij voor Stichting 010010 een nationaal
jaarprogramma ‘Robotica in de Klas’ ontwikkeld.

Gezocht: vooruitstrevende Pabo-studenten
Door meisjes en jongens spelenderwijs spelenderwijs robots te maken van robotjes werken ze aan kennis en
vaardigheden van de toekomst. Het staat nog in zijn kinderschoenen en daarom zijn er vooruitstrevende
studenten gezocht om een bjidrage te leveren.

“We zien dat jonge Pabo leraren hiervoor het meeste openstaan, zij lopen vooruit en met hun inzet kunnen we
het jaarprogramma verbeteren, zodat alle scholen er gebruik van kunnen maken.”. Aldus Bas. Meer weten
over Bas en het jaarprogramma Robotica in de Klas luister dan de podcast over de Toekomst van Onderwijs.

Podcast Toekomst van Onderwijs
Luister de podcasts hier. Werkt de link niet?
Kopieer (en plak) dan in je browser: share.transistor.fm/s/320f665c

Nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs
Deze link werd ook gepubliceerd in #5 van de nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs.
Werkt de link niet? Kopieer (en plak) in je browser: www.getrevue.co/profile/ronaldscheer/issues/nieuwsbrief-toekomst-van-onderwijs-5-over-vr-in-het-hbo-onderwijs-en-de-invoering-van-techniek-en-wetenschap-op-de-basisschool-257673
Abonneer je gratis op deze nieuwsbrief over de veranderende arbeidsmarkt van morgen, dan mis je niets!

Jouw verhaal centraal in Toekomst van Onderwijs
Wil jij ook jouw verhaal delen in de podcastserie ‘Toekomst van Onderwijs’? Dat kan! Neem dan contact op met Ronald Scheer. Het gesprek wordt 100% ‘Corona proof’ online opgenomen. En je hoeft er de deur niet voor uit.

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is parttime werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de wereldwijde First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series 'Wij zijn Fontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.