Je hebt wellicht al eens iets gehoord over een ‘Hybride Leeromgeving’, maar weet je nog niet precies wat daarmee wordt bedoeld? En wil je meer weten over het Hoe, Wat en Waarom van een Hybride Leeromgeving? Bekijk dan onze animatie over het Raamwerk Hybride Leeromgevingen. Dit Raamwerk biedt inzicht hoe je invulling geeft aan relevante elementen bij het ontwikkelen van een Hybride Leeromgeving. Het Raamwerk is ontwikkeld vanuit het Fontys Programma Hybride Leeromgevingen.

Ik ben er trots op dat ik in afgelopen jaren samen met fijne collega’s binnen Fontys Hogescholen aan dit programma heb meegewerkt. Met dank aan:

  • Rens Gresnigt,
  • Marielle Taks,
  • Jakob Sutmuller,
  • Erik Oomen,
  • Ingrid van den Hurk,
  • Daniëlle Quadakkers,
  • Tanja Stover,
  • Peter Bos,
  • Petra Poelmans,
  • Maria Custers,
  • Johan van Herk
  • Dries van den Enden
  • Jan Wijnen
  • en vele anderen.
FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is parttime werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de wereldwijde First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series 'Wij zijn Fontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.