Aan mijn studenten van Fontys Mechatronica in Eindhoven heb ik gevraagd om foto’s en video’s te verzamelen om hun leerproces ‘In Real Life’ te documenteren, want ik spreek mijn studenten meestal online. verschillende studenten hebben dat heel serieus gedocumenteerd en de eerste resultaten deel ik graag! In de komende periode kan je foto’s en video’s verwachten van individuele studenten op stage en tijdens het afstuderen. Maar ook tijdens groepswerk voor projecten en wedstrijden, zoals Hackathons. En deze eerste aflevering staat een studenten team centraal dat deelneemt aan een internationale wedstrijd, georganiseerd door MIT in de VS.

Internationale wedstrijd ‘Covid-19 Design and Innovation Challenge’

Een groep studenten documenteerde hun leerproces tijdens deelname aan de ‘Covid-19 Innovation and Design’-challenge. Een initiatief van het MakeImpact Consortium aan de MIT universiteit.

Het betreft Mechatronica studenten van Fontys hogeschool voor Engineering, onder de naam: Best Mech Crew, bestaande uit;

  • Kevin van der Vleuten
  • Brian van Ham
  • Sven van Steijn
  • Rens Mollemans

Het resultaat kan je hier zien in 1 minuut en 45 seconden. Enjoy!

Werkt de link hierboven niet? Kopieer dan onderstaande URL in je eigen browser:

https://youtu.be/YOmEZ1YMHMk

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series '#WijzijnFontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.