FitBox2Go
De FitBox2Go is een innovatieve box, waarmee 5 oefeningen thuis kunnen worden uitgevoerd. Deze box is ontwikkeld voor mensen met een beperking. Hiermee kunnen deze mensen thuis trainen op kracht en conditie, dus buiten de muren van een revalidatiecentrum of zorginstelling. De bijbehorende app begeleidt gebruikers door een speciaal ontwikkeld trainingsprogramma.

Opdrachtgever Libra
De opdrachtgever is  Libra Revalidatie & Audiologie in Eindhoven. Manager Jan Verberkt is zelf ook aanwezig tijdens de besprekingen. Hij is sterk betrokken bij de ontwikkeling van de Fitbox2Go, omdat hij gelooft dat mensen met een beperking daar echt profijt van kunnen hebben. Ook Ton de Lange van Libra (tevens oud-Fontys collega) is erbij betrokken.

Fontys docenten
De studenten worden ondersteund door:

  • Els van de Kar, associate Lector van Business Service Innovation Fontys Venlo
  • Jan Wijnen, docent bij Business Service Innovation Fontys Venlo
  • Mark Stappers, docent Mechatronica bij Fontys Engineering Eindhoven
  • Ronald Scheer, docent Mechatronica bij Fontys Engineering Eindhoven

Studenten teams
De studenten werken in teams aan verschillende onderdelen van de FitBox2Go, waaronder de sensoren en de app. Deze moeten (uiteraard) met elkaar kunnen communiceren teneinde inzicht geven in de voortgang van de revalidatie van de patient.

Studenten van de Minor Data Driven Business Lab

  • Gijs Hendrikx
  • Borislav Atanasov
  • Athalla Fakhrudin
  • Max Toorn
  • Iris Beek
  • Jelte Lambertus

Studenten Engineering 

  • Martijn Strolenberg
  • Marc Ibanez
  • Erwan Couturier
  • Carine Sarrasin
  • Brian The
  • Clement Prieur-Drevon
  • Eneko Alvarez Fernadez

De eerste resultaten worden over enkele weken verwacht, want lever de studenten van Fontys ICT het framework van de app op.

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald Scheer is an educator based at Fontys University of Applied Sciences in Eindhoven. Ronald is deeply engaged in the field of Engineering and is associated with the Robotics & Mechatronics professorship. In addition to his teaching role, he wears the hat of a skilled video and podcast creator within the professorship. Beyond the classroom, Ronald extends his expertise to assist fellow educators in crafting engaging learning materials for both online and classroom activities. His passion lies in enhancing the educational experience through multimedia content creation and innovative teaching methodologies.