Lector Eveline Wouters
Prof. dr. Eveline Wouters is lector Health Innovations and Technology. Eveline richt zich bij haar werk voor Fontys Paramedische Hogeschool vaak op de relatie tussen technologie en kwetsbare mensen – een terrein waar de gevoeligheden relatief groot zijn. ‘Het kan enorm veel betekenen voor de kwaliteit van leven en voor de autonomie van ouderen of mensen met een chronische aandoening of beperking, maar we staan nog maar aan het begin van de uitrol van alle mogelijkheden.

Lector Mark de Graaf
Dr. ir. Mark de Graaf is lector ‘Interaction Design’ bij Fontys hogeschool voor ICT in Eindhoven. Hij doet onderzoek naar de manier waarop emoties een brugfunctie kunnen verzorgen: menselijke emoties die door technologie worden herkend, maar ook andersom, een robot die menselijke emoties gebruikt om aansluiting te vinden. ‘Daarmee kun je communicatie in gang zetten. Het spannende is natuurlijk dat je dat goed en betrouwbaar moet doen, omdat het anders juist averechts kan werken.’ Denk daarbij aan animaties in video, een chatbot of een pratende robot.

Openbare colleges ‘Fontys for Society’
Fontys hogescholen is niet alleen een opleider voor reguliere studenten die nog naar de arbeidsmarkt toe willen. Fontys hogescholen is ook actief in de regio als kennispartner om mensen die al een baan hebben verder op te leiden. Fontys deelt de kennis dus niet alleen met onze reguliere studenten, maar juist ook met werkenden in het bedrijfsleven. Hoe? Onder andere middels openbare hoorcolleges. In vrij toegankelijke openbare colleges gaan onze docenten, studenten en lectoren in op actuele ontwikkelingen en thema’s. Dat levert niet alleen nuttige kennis en informatie op voor de deelnemers, maar ook verrassende inzichten.

Podcast serie ‘Fontys for Society’
Voorafgaand aan het hoorcollege mocht ik Mark en Eveline interviewen. Dat was echt echt leuk en leerzaam! Het resultaat vind je o.a. op Spotify en iTunes.

Spotify
https://open.spotify.com/show/7x2lf8kPE80SfE4A8qF1N4

Of luister direct hier:
https://share.transistor.fm/s/22c90178 (Let op: gebruik Chrome of FireFox, maar geen Explorer om de link te openen).

RSS feed
Je kan je ook abonneren op de podcast serie ‘Fontys for Society’ door onderstaande RSS-feed te gebruiken:
https://feeds.transistor.fm/fontys-for-society

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series '#WijzijnFontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.