Het Make Impact Consortium (MIC) van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) organiseerde in het voorjaar van 2021 de ‘Omni Hotels & Resorts COVID-19 Design and Innovation Challenge’ om haar studenten te betrekken bij ‘Maken’, ‘Innovatie’ en ‘Ondernemerschap’ door middel van ”Community building en ‘Social Awareness’. Hierin gaan studenten teams 3D-oplossingen ontwerpen en prototypen, rond het thema: ‘hoe kunnen we hotels veilig heropenen tijdens COVID-19’.

Finale dag 18 maart 2021

Van de 63 teams die zich hadden aangemeld, wisten slechts 15 teams de finale te bereiken, waaronder 3 teams van Fontys Engineering. Tijdens het online event, waarin de finalisten op 5 continenten tegelijkertijd online waren, konden de teams aan elkaar (en aan de jury) presenteren waaraan ze lang hadden gewerkt.

Award Ceremony

Er waren verschillende Awards te winnen, namelijk:

  • 1st Prize – MathWorks MIC Design Award: $5,000
  • 2nd Prize: $2,500
  • 3rd Prize: $1,500
  • “Best use of Fusion 360” sponsored by Autodesk: $2,000
  • “Best use of Automation” sponsored by iRobot: $2,000
  • “Best Media Documentation:” $1,000

Resultaten

  • 1e prijs: Team: AGY-team. Het idee: UVC light elevator lamps. Door studenten van Bahcesehir University, instanbul, Turkije.
  • 2e prijs: Team: Fearless Flyers. Het idee: Shielder. Door studenten van Universidad Francisco Marroquin, Guatemala city, Guatemala.
  • 3e prijs: Team: Making Impact Fontys. Het idee: autonome robot voor bagage afhandeling. Door studenten van Fontys hogeschool voor Engineering, Eindhoven, Nederland.
  • De ‘Best use of Automation’ werd gewonnen door studententeam: Making Impact Fontys. De uitwerking van het idee voor een autonome robot voor bagage afhandeling vond de jury erg goed.
  • The ‘Best use of CAD’ werd gewonnen door Queensland University of Technology.
  • The ‘Best Documentation Award’ werd gewonnen door Universidad Francisco Marroquin (UFM), Guatemala city, Guatemala.

Vanaf deze plek wil ik iedereen bedanken die geholpen heeft bij deelname aan deze wedstrijd van MIT. We kunnen erg trots zijn op de behaalde resultaten!

Overzicht deelnemende Engineering studenten

Twee teams bestaan uit Nederlandstalige Mechatronica studenten, nl:

Team MakingImpact@fontys

  • Quirine Engbers
  • Marnix Mathlener
  • Jeroen van de Wetering
  • Daan ter Voert

Team Best Mech Crew:

  • Kevin van der Vleuten
  • Brian van Ham
  • Sven van Steijn
  • Rens Mollemans

Team The Dreisteins:

  • Keita Špēla,
  • Alessio Iuretig,
  • Sean Lambie

Dit laatste team bestaat uit Engelstalige Werktuigbouwkunde studenten.

Begeleidende Fontys Engineering docenten

  • Ir. Michiel van Osch (onderzoeksleider bij het Lectoraat voor Mechatronica en Robotica)
  • Prof. Dr. Ir. Bert Huis in ’t Veld (onderzoeksleider 3D printen en docent Production and Materials bij de opleiding Werktuigbouwkunde)
  • Drs. Ronald Scheer (docent bij het Lectoraat voor Mechatronica en Robotica)

Samenwerkende partners Make Impact Consortium

Het Make Impact Consortium wordt geleid door MIT met acht andere Founding Members:

  • MIT (USA)
  • Texas A&M University (USA),
  • University of Michigan (USA),
  • University of Cincinnati (USA),
  • University of Derby (UK),
  • Universidad Francisco Marroquin (Guatemala),
  • Al-Ahliyya Amman University (Jordanië) en
  • Applied Sciences University (Jordanië).
  • Fontys university of applied sciences (Nederland),

Doelstellingen samenwerking Make Impact Consortium

Het Make Impact Consortium is bedoeld voor universiteiten, bedrijven en openbare instellingen die begrijpen dat technologische innovatie in de eerste plaats over mensen gaat, en die het belang waarderen om lid te worden van een gelijkgestemde gemeenschap voor wederzijds leren en voordeel.

 

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald Scheer is an educator based at Fontys University of Applied Sciences in Eindhoven. Ronald is deeply engaged in the field of Engineering and is associated with the Robotics & Mechatronics professorship. In addition to his teaching role, he wears the hat of a skilled video and podcast creator within the professorship. Beyond the classroom, Ronald extends his expertise to assist fellow educators in crafting engaging learning materials for both online and classroom activities. His passion lies in enhancing the educational experience through multimedia content creation and innovative teaching methodologies.