Fontys Engineering in Eindhoven werkt samen met Massachusetts Institute of Technology (MIT) in het Make Impact Consortium. Dit Consortium organiseert momenteel de ‘COVID-19 Design and Innovation Challenge’ om studenten te betrekken bij Maken, Innovatie en Ondernemerschap. Studententeams ontwerpen oplossingen rond het thema: Veilig heropenen van hotels tijdens COVID-19.
Thema ‘COVID-19 Design and Innovation Challenge’
Er wordt in deze challenge gezocht naar ‘Oplossingen om gasten en personeel zich tijdens de pandemie veilig te laten voelen in hotels’. Studententeams van aangesloten universiteiten van het Make Impact Consortium gaan een vriendschappelijk wedstrijd aan om producten en software te ontwerpen die tegemoetkomen aan de belangrijkste zorgen van hotel gasten.
Hoogwaardige trainingen
Studenten krijgen tijdens deze internationale team-uitdaging toegang tot hoogwaardige trainingen zoals:
- 3D ontwerp trainingen,
- Augmented Reality training,
- Virtual Reality trainingen,
- Ondernemerschapstrainingen,
- Video vaardigheidstrainingen.
Enkele voorbeelden van specifieke trainingen zijn:
- Inleiding tot MATLAB, verzorgd door Neha Sardesai van MathWorks)
- Zakelijke kansen verkennen, verzorgd door Laurie Stach (LaunchX))
- Parametrisch modelleren, verzorgd door Satchel Sieniewicz (MIT / Autodesk)
- Videovaardigheden, verzorgd door Conor McArdle (MIT)
- Inleiding tot Simulink, verzorgd door Neha Sardesai (MathWorks)
- Assembly-modellering, verzorgd door Satchel Sieniewicz (MIT / Autodesk)
- Beeldhouwen en oppervlaktemodellering (Fusion Teams), verzorgd door Satchel Sieniewicz (MIT / Autodesk)
Awards
Er doen 60 teams mee. De 15 beste teams die verder komen dan de pitchcompetitie komen in aanmerking voor Awards, zoals:
- MathWorks MIC Design Award
- “Best use of Fusion 360” gesponsord door Autodesk
- “Best use of Automation” gesponsord door iRobot
- “Best Media Documentation” gesponsord door MIT
Deelnemende Engineering studenten
Team The Dreisteins:
- Keita Špēla,
- Alessio Iuretig,
- Sean Lambie
Dit zijn Engelstalige Werktuigbouwkunde studenten.
De andere teams bestaan uit Nederlandstalige Mechatronica studenten:
Team Best Mech Crew:
- Kevin van der Vleuten
- Brian van Ham
- Sven van Steijn
- Rens Mollemans
Team MakingImpact@fontys
- Quirine Engbers
- Marnix Mathlener
- Jeroen van de Wetering
- Daan ter Voert
Begeleidende Fontys Engineering docenten
- Ir. Michiel van Osch (onderzoeksleider bij het Lectoraat voor Mechatronica en Robotica)
- Prof. Dr. Ir. Bert Huis in ‘t Veld (onderzoeksleider 3D printen en docent Production and Materials bij de opleiding Werktuigbouwkunde)
- Drs. Ronald Scheer (docent bij het Lectoraat voor Mechatronica en Robotica)
Samenwerkende partners Make Impact Consortium
Het Make Impact Consortium wordt geleid door MIT met acht andere Founding Members:
- MIT (USA)
- Texas A&M University (USA),
- University of Michigan (USA),
- University of Cincinnati (USA),
- University of Derby (UK),
- Universidad Francisco Marroquin (Guatemala),
- Al-Ahliyya Amman University (Jordanië) en
- Applied Sciences University (Jordanië).
- Fontys university of applied sciences (Nederland),
Doelstellingen samenwerking Make Impact Consortium
Het Make Impact Consortium is bedoeld voor universiteiten, bedrijven en openbare instellingen die begrijpen dat technologische innovatie in de eerste plaats over mensen gaat, en die het belang waarderen om lid te worden van een gelijkgestemde gemeenschap voor wederzijds leren en voordeel.
Sponsoren Covid-19 Design Challenge

Sponsors MIT Omni Challenge



Over Ronald Scheer
Ronald is parttime werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de wereldwijde First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van podcast series over het snijvlak tussen Onderwijs, Techniek & Innovatie. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series 'Wij zijn Fontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.
- Web |
- More Posts(115)