Eric Steffann
Docent bij instituut Techniek en Logistiek in Venlo en tevens werkzaam in Eindhoven. Samen met zijn partner zijn ze bezig met hun kinderwens via draagmoederschap. Ze zijn daardoor een zoektocht gestart naar een speld in de hooiberg: iemand vinden die voor hen een kindje wil dragen. Tijdens hun zoektocht lopen ze tegen allerlei wetten en regelingen aan, omdat er binnen Nederland weinig geregeld is. Wat ze meemaken delen ze op hun blog: 2papas.nl.
Geboorteverlof binnen Fontys
Eric heeft opgemerkt dat bij Fontys het geboorteverlof niet helder is wat betreft een geboorte via draagmoederschap bij een twee vadergezin. Geboorteverlof binnen Fontys gaat vooral in op traditioneel geboorteverlof, adoptie en pleegzorg. Eric is van mening dat Fontys als organisatie open staat voor een correcte afstemming die specifiek is voor zijn verlofregeling. Maar Eric is ook van mening dat het schriftelijk vastgelegd mag worden binnen de huidige regeling van geboorteverlof, zodat iedereen op eenzelfde manier er gebruik van kan maken.

Fontys Pride PodKast
Over dit onderwerp hebben Eric en Ronald een podcast opgenomen. Luister jij mee? Direct luisteren kan hier:

Over Ronald Scheer
Ronald is als gespreksleider & coach betrokken bij meerdere podcastseries op het gebied van Onderwijs, Technologie & Innovatie. Daarnaast is Ronald docent & onderzoeker bij het lectoraat voor Robotica & Mechatronica van Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven.

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald Scheer is an educator based at Fontys University of Applied Sciences in Eindhoven. Ronald is deeply engaged in the field of Engineering and is associated with the Robotics & Mechatronics professorship. In addition to his teaching role, he wears the hat of a skilled video and podcast creator within the professorship. Beyond the classroom, Ronald extends his expertise to assist fellow educators in crafting engaging learning materials for both online and classroom activities. His passion lies in enhancing the educational experience through multimedia content creation and innovative teaching methodologies.

‚Äč