Annemieke Pepping werkt bij Fontys Hogeschool Bedrijfsmanagement, Educatie en Techniek. We bespreken hoe zij het geven en ontvangen van Feedback gebruikt, aan de hand van de theorieën van professor John Hattie en Helen Timperley. Daarbij gaat het niet alleen om het geven Feedback en het ontvangen van Feedback, maar het gaat ook om FeedUp en Feedforward. Niet alleen van docent naar student en tussen studenten, maar (juist) ook van student naar docent.

Feedback geven en ontvangen is voor iedereen
Annemieke Pepping durft de stelling aan dat het geven en ontvangen van feedback niet alleen relevant is voor docenten en studenten, maar dat Feedback ook van belang is voor iedereen die wil leren.

EduFlow software
Voor het online geven van feedback gebruikt Annemieke de software van EduFlow.

Gesprek op  niveau
Tijdens dit gesprek bevindt zij zich op heel bijzondere lokatie. Nieuwsgierig geworden? Luister mijn gesprek met Annemieke Pepping hier.

Oplossingen voor de arbeidsmarkt van morgen
Podcast serie Toekomst van Onderwijs
Het gesprek tussen Annemieke Pepping en Ronald Scheer is opgenomen in het kader van de podcast serie ‘Toekomst van Onderwijs, oplossingen voor de arbeidsmarkt van morgen’. Hierin praat Ronald Scheer met onderwijs professionals die hun visie op de ‘het onderwijs van morgen’ willen delen.

Nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs
Bij de podcast serie hoort ook een nieuwsbrief Toekomst van onderwijs. In die nieuwsbrief is alle kennis gebundeld die de gesprekspartners delen met Ronald Scheer. De vele tips en adviezen bieden elke (onderwijs)professional inspiratie om de dagelijkse (onderwijs)praktijk te verbeteren. Je kan je kosteloos abonneren op de nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs.

Luisteren via Spotify
Alle afleveringen van de podcast serie ‘Toekomst van Onderwijs’ op Spotify kan hier.

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Alle artikelen op Fontysblogt.nl worden door Ronald gemaakt en gepubliceerd op persoonlijke titel. Ook de podcast series 'Wij zijn Fontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden gepubliceerd op persoonlijke titel. Ronald werkt binnen Fontys Engineering bij het Lectoraat voor Robotica & Mechatronica in Eindhoven. Hij is coach van twee succesvolle studententeams op het gebied van robotica, nl: 'Team Rembrandts 4481' en 'Robohub Eindhoven'. Team Rembrandts werd in 2019 wereldkampioen in de First Robotics Competitie. Daarnaast is Ronald showhost van enkele succesvolle podcast series, zoals: 'Wij zijn Fontys' en 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Alle afleveringen zijn te vinden op Spotify en iTunes. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald over 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit onderwerp maakt Ronald een podcast serie en een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij regelmatig online lezingen en treedt hij op als online dagvoorzitter op online beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente.