Annemieke Pepping werkt bij Fontys Hogeschool Bedrijfsmanagement, Educatie en Techniek. We bespreken hoe zij het geven en ontvangen van Feedback gebruikt, aan de hand van de theorieën van professor John Hattie en Helen Timperley. Daarbij gaat het niet alleen om het geven Feedback en het ontvangen van Feedback, maar het gaat ook om FeedUp en Feedforward. Niet alleen van docent naar student en tussen studenten, maar (juist) ook van student naar docent.

Feedback geven en ontvangen is voor iedereen
Annemieke Pepping durft de stelling aan dat het geven en ontvangen van feedback niet alleen relevant is voor docenten en studenten, maar dat Feedback ook van belang is voor iedereen die wil leren.

EduFlow software
Voor het online geven van feedback gebruikt Annemieke de software van EduFlow.

Gesprek op  niveau
Tijdens dit gesprek bevindt zij zich op heel bijzondere lokatie. Nieuwsgierig geworden? Luister mijn gesprek met Annemieke Pepping hier.

Oplossingen voor de arbeidsmarkt van morgen
Podcast serie Toekomst van Onderwijs
Het gesprek tussen Annemieke Pepping en Ronald Scheer is opgenomen in het kader van de podcast serie ‘Toekomst van Onderwijs, oplossingen voor de arbeidsmarkt van morgen’. Hierin praat Ronald Scheer met onderwijs professionals die hun visie op de ‘het onderwijs van morgen’ willen delen.

Nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs
Bij de podcast serie hoort ook een nieuwsbrief Toekomst van onderwijs. In die nieuwsbrief is alle kennis gebundeld die de gesprekspartners delen met Ronald Scheer. De vele tips en adviezen bieden elke (onderwijs)professional inspiratie om de dagelijkse (onderwijs)praktijk te verbeteren. Je kan je kosteloos abonneren op de nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs.

Luisteren via Spotify
Alle afleveringen van de podcast serie ‘Toekomst van Onderwijs’ op Spotify kan hier.

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series '#WijzijnFontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.