Afgelopen zomer zijn verschillende opleidingen verhuisd naar het gebouw ‘De Rondom’ op de campus van TU/e in Eindhoven. Een van die opleidingen die verhuisd is, is de opleiding Werktuigbouwkunde van Fontys Engineering.
Niet alleen het gebouw is nieuw. Ook het lesprogramma voor de 160 eerstejaarsstudenten Werktuigbouw is compleet vernieuwd en heeft de toepasselijke naam gekregen ‘Flying start’ .

Ik ben op bezoek gegaan in deze eerste college week, zodat ik met eigen ogen kon zien wat het project ‘Flying Start’ precies inhoudt. Daarbij heb ik gesproken met de twee docenten die het project hebben ontwikkeld: Joris Glaser en Martin Stroetinga. Tevens heb ik gesproken met eerstejaars studenten: Lucas van den Wijngaard, Jacy de Kock en Roy van der Bolt.

Spotify en iTunes
Deze gesprekken kun je terug luisteren als podcast via o.a. Spotify en iTunes. Je kunt ook luisteren via volgende linkjes:

Over de podcast
Podcast kun je zien als ‘radio on demand’. Je kan gesprekken luisteren wanneer jij dat wilt en zo vaak jij dat wilt. Ik luister vaak podcast onderweg van werk naar huis. Deze podcasts zijn de eerste in een reeks gesprekken om docenten, studenten en opleidingen van Fontys (meer) met elkaar in verbinding te brengen.

Over de auteur:
Ronald Scheer is sinds 1 januari 2016 werkzaam bij Fontys hogescholen. Dit artikel is op persoonlijke titel geschreven. Ook de podcasts zijn opgenomen en verwerkt op persoonlijke titel.

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald Scheer is an educator based at Fontys University of Applied Sciences in Eindhoven. Ronald is deeply engaged in the field of Engineering and is associated with the Robotics & Mechatronics professorship. In addition to his teaching role, he wears the hat of a skilled video and podcast creator within the professorship. Beyond the classroom, Ronald extends his expertise to assist fellow educators in crafting engaging learning materials for both online and classroom activities. His passion lies in enhancing the educational experience through multimedia content creation and innovative teaching methodologies.