Petra Poelmans is projectleider bij Learning College van Fontys Lerarenopleiding in Tilburg. Daarnaast is ze een van de sleutelfiguren van het Fontys Programma Hybride Leeromgevingen en docent bij de Master Leren en Innoveren. Tot slot is ze ook nog Projectleider Hybride banen bij RAP NO-Brabant.

Update over Petra Poelmans
Na ons gesprek is ze practor ‘Leren in Hybride Leeromgevingen’ geworden bij Scalda. Een ideale combinatie om haar kennis vanuit vele invalshoeken aan te leren aan MBO studenten en HBO studenten. Goede redenen dus om met Petra in gesprek te gaan. Dat (online) gesprek heb ik opgenomen en is beschikbaar als podcast.

Direct luisteren kan hier:

Interessante gesprekken over hybride leeromgevingen
Alle gesprekspartners zijn onderwijs professionals, bedrijfsopleiders, docenten en studenten, zoals:

  • Shane Ó Seasnáin over Fontys Consultancy: Hybride Leeromgeving binnen High Tech Plaza op High Tech Campus Eindhoven (aflevering 1),
  • Fieke Geurts, docente Circulaire Transistie (aflevering 2),
  • Erdinc Sacan is docent bij Fontys ICT en practor bij het Practoraat ‘Interactieve technologie'(aflevering 3),
  • Michael Swachten, programma manager bij Fontys hogeschool voor Economie en Communicatie (aflevering 4),
  • Johan van Herk, werkzaam bij Fontys instituut Mens en Gezondheid (aflevering 5),
  • Petra Poelmans, projectleider bij Learning College van Fontys Lerarenopleiding in Tilburg (aflevering 6),
  • Jakob Sutmuller kijkt vanuit ruimte gebruik naar Hybride Leeromgevingen (aflevering 7),
  • Dries van den Enden, Imagineer en Sleutelfiguur bij het programma Hybride Leeromgevingen (aflevering 8),
  • Rens Gresnigt, programma manager Hybride Leeromgevingen van Fontys Hogescholen (aflevering 9),
  • Tanja Stover, onderzoeker bij het Lectoraat Dynamische Talentinterventie van Fontys HRM en Psychologie (aflevering 10),
  • Tjerk Riemers, docent bij Fontys HRM en Psychologie over TalentHub met Rabobank(aflevering 11),
  • Janet Antonissen over hybride leeromgeving Cross labs in Venlo en omstreken (aflevering 12),
  • Chantal van der Putten (team manager techniek) en Sjaco Kaan (kwartiermaker HBO onderwijs in Dordrecht) van hogeschool Rotterdam.

Jouw verhaal centraal
Wil jij graag een keer gast zijn in de podcast serie hybride leeromgevingen ? Neem dan contact op met de gespreksleider: Ronald Scheer.

Fontys Hybride Leeromgevingen
Alle afleveringen van de podcast serie vind je niet alleen op Apple Podcasts en Spotify, maar ook op:

  • Amazon Music,
  • Audable podcast directory,
  • Google podcasts,
  • Deezer,
  • Breaker,
  • Overcast,
  • Pocket Casts,
  • Castro en ook,
  • Castbox.

Wil je niets missen? Abonneer je dan op deze podcast serie!

Fontys podcast
Mijn naam is Ronald Scheer en ik wens je veel plezier met het luisteren naar mijn gesprek met Petra Poelmans.

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series '#WijzijnFontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.