Pascal Swinkels werkt bij Fontys hogeschool Techniek en Logistiek in Venlo. Pascal is namens Fontys hogescholen de Projectmanager KennisDC Logistiek Limburg. Dit is een landelijk dekkende netwerk organisatie van 7 regionale KennisDC’s onder leiding van 7 hogescholen. Pascal kan vol passie vertellen over zijn functie binnen dit landelijke kennisnetwerk. En op welke wijze onderwijsvernieuwing wordt doorgevoerd in de gehele bedrijfskolom, want ‘Permanente onderwijsvernieuwing’ is een van de doelen van het kennisnetwerk. Een ander doel is ‘Versterking samenwerking & wisselwerking onderwijs-werkveld’.
Samenwerking tussen onderwijs en het werkveld
De samenwerking tussen onderwijs en het bedrijfsleven/werkveld heeft mijn warme belangstelling. Daarom heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen Pascal Swinkels en ondergetekende (Ronald Scheer). Tijdens dat gesprek legt Pascal uit dat Fontys hogescholen een belangrijke rol speelt in de kennis netwerk. Daarin zijn volgende hogescholen verbonden:
  • Hogeschool Utrecht
  • NHL Stenden
  • Hogeschool Rotterdam
  • Breda University of applied Sciences
  • HZ University of applied Sciences
  • HAN University of applied Sciences
  • Fontys hogescholen
Meer info over het netwerk Logistiek lees je hier.
Podcast serie Toekomst van Onderwijs
Dit gesprek is opgenomen in het kader van de podcast serie over de ‘Toekomst van Onderwijs’, waarin we praten over oplossingen voor de veranderende arbeidsmarkt van morgen. Direct luisteren naar het gesprek tussen Pascal Swinkels en Ronald Scheer? Dat kan o.a. op:
  • Spotify,
  • Transistor.fm en
  • in jouw favoriete podcast app op je mobiele telefoon.

Nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs
Wil je op de hoogte blijven van de gesprekken die ik heb met mijn gasten in de podcast serie over de Toekomst van Onderwijs? Abonneer je dan kosteloos op de nieuwsbrief over Toekomst van Onderwijs, daar bundel ik alle kennis die mijn gesprekspartners delen met mij. De vele tips en adviezen geven elke onderwijsprofessional inspiratie om de dagelijkse (onderwijs)praktijk vandaag nog te verbeteren. Handig!

 

Jouw verhaal centraal in Toekomst van Onderwijs
Ben jij iemand (of ken jij iemand) die mee wil denken over oplossingen voor de arbeidsmarkt van morgen? Ben je bijvoorbeeld actief in een (hybride) leeromgeving waarin de samenwerking tussen onderwijs en het werkveld centraal staat? En ben jij bereid jouw verhaal te delen in de podcastserie ‘Toekomst van Onderwijs’? Neem dan contact op met Ronald Scheer. Het gesprek wordt 100% ‘Corona proof’ online opgenomen. Je hoeft er de deur dus niet voor uit. Je bent ook welkom in mijn Corona-proof audio studio.
FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series '#WijzijnFontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.