Op maandag 11 oktober (Coming-out day) hangt op alle locaties bij Fontys hogescholen de regenboogvlag. Vanuit Fontys geven we daarmee aan dat we het belangrijk vinden dat op deze dag aandacht wordt besteed aan het moment dat iemand openlijk voor zijn of haar seksuele geaardheid of gender identiteit uitkomt: het uit de kast komen oftewel de coming-out.

LHBTIQA+
Fontys Pride is een inclusieve community voor LHBTIQA+ studenten en medewerkers van Fontys en staat open voor iedereen die wil aansluiten. LHBTIQA+ is de afkorting van lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender, intersekse, queer/questioning en aseksueel/aromantisch. De plus geeft aan dat de term inclusief is voor mensen die zichzelf anders noemen dan waar deze letters voor staan.

Voor studenten, docenten en medewerkers
Voor studenten en medewerkers is het belangrijk dat er een open cultuur is waarbij dat besproken mag worden.
Studie Loopbaan Begeleiding
Voor docenten is het bovendien belangrijk om zowel tijdens de introductie in het eerste leerjaar, maar ook tijdens studie voortgangsgesprekken in latere leerjaren, aandacht te hebben voor studenten die uit de kast willen komen (maar dat nog niet durven).

Fontys Pride community
De Fontys Pride community is recent gestart en gaat activiteiten organiseren die open zijn voor iedereen.
Wat Fontys Pride wil bereiken is:

  • Samen bijdragen aan een inclusieve en diverse Fontys Community
  • Bevorderen van een veilig studie- en werk klimaat,
  • Zichtbaarheid vergroten van de LHBTIQA+ Community bij Fontys.
  • Mensen samenbrengen: zowel online als ‘in het echt’,

Vragen
Over Fontys Pride
Heb je vragen over Fontys Pride? Wil je je als student of medewerker aanmelden? Wil je een activiteit organiseren? Mail dan naar: fontyspride@fontys.nl. Dit is het officiële emailadres van Fontys Pride.
Overige vragen
Voor alle overige vragen kan je contact opnemen met onderstaande studenten en medewerkers:

  • Kilian Boessen, student bij Fontys Paramedische hogeschool,
  • Pleun Baggen, student bij Fontys Lerarenopleiding Tilburg – FLOT,
  • Elias Ponsen, student Electrical Engineering bij Fontys hogeschool voor Engineering,
  • Ilonka van der Sommen, docent bij Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg,
  • Kim Hollants, projectleiding studentbegeleiding Bèta Ritme Fontys Engineering,
  • Joske Meijs – de Jong, docent bij opleiding Leraar Lichamelijke Opvoeding (ALO), Fontys Sport hogeschool Eindhoven,
  • Jesús Ravelo, docent bij Fontys ICT in Eindhoven. Mail: j.ravelosanchez@fontys.nl
  • Robin Hekers, docent Toegepaste Psychologie bij Fontys Hogescholen
  • Rob Doorleijers, medewerker Marketing & Communicatie Fontys hogescholen,
  • Ronald Scheer, docent Mechatronica bij Fontys Engineering in Eindhoven. Mail: r.scheer@fontys.nl

Zie ook:

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series '#WijzijnFontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.