Leerlingen van de middelbare school ‘Lorentz Casimir Lyceum’ in Eindhoven hebben deelgenomen aan de Wereldkampioenschappen Robotica van de FIRST Tech Challenge in Houston in mei 2023.
Aangezien ik daar aanwezig met studententeam Rembrandts (waar studenten van Fontys aan deelnemen) heb ik de leerlingen van het robotica team ‘Lorentz Engineering 19444’ bezocht. Fontys werkt immers actief samen met vele middelbare scholen in het kader van de ‘Fontys Junior Academie’. Een goede aansluiting van het onderwijs van middelbare scholen (en ook het MBO) naar het HBO staat daarbij centraal. Hierbij een korte impressie van mijn gesprek met Joost:

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is parttime werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de wereldwijde First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van podcast series over het snijvlak tussen Onderwijs, Techniek & Innovatie. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series 'Wij zijn Fontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.

‚Äč