Op 18 juni 2020 vond de online studiedag ‘Van online naar blended onderwijs’ plaats. Tijdens deze Fontys brede studiedag heeft Karen van Hoye verteld over haar ervaringen met betrekking tot het begeleiden van vierdejaars (sleep)studenten op afstand. Aangezien Karen haar ervaring wil gebruiken om het onderwijs in de nabije toekomst blijvend te veranderen, is er een podcast opgenomen waarin Karen haar ervaring deelt. Hierin vertelt Karen hoe zij de toekomst van het onderwijs (dat zij verzorgt) voor zich ziet.

Direct luisteren naar het gesprek tussen Karen van Hoye en Ronald Scheer.

Over Karen Van Hoye
Dr. Karen Van Hoye (1982) is docent in de bachelor Sportkunde. Ze is gepromoveerd in de bewegingswetenschappen (KU Leuven) en onderzocht het effect van feedback op de activiteitspatronen (en de in-activiteitspatronen) van de werkende mens en de meerwaarde van een persoonlijke bewegingscoach.

Binnen het onderzoeksteam van het lectoraat “Move to Be” doet Karen onderzoek naar determinanten van het zitgedrag en het stimuleren van fysieke activiteit via e-coaching en bewegingsapps. Daarnaast leidt ze studenten op tot bewegingscoaches; is ze studiecoach voor studenten met studieachterstand en helpt ze mee bij verschillende bewegingsprojecten in het werkveld.

Naast de werkzaamheden aan Fontys Sporthogeschool doceert ze de opleiding Personal Coach binnen het centrum voor afstandsonderwijs. Haar interesse gaat vooral uit naar gedragsverandering en hoe mensen te stimuleren op een gezonde en duurzame manier te leven.

Toekomst van Onderwijs op Spotify en iTunes
Alle afleveringen van de podcast serie Toekomst van Onderwijs vind je op iTunes en Spotify:

Geen Spotify abonnement? Luister dan hier op Transistor.fm.

Vervolg afleveringen
Binnenkort kan je meer gesprekken beluisteren met onderwijs professionals zoals:

  • Michelle van Gent, docente Sociologie
  • Pascal Swinkels, docent Logistiek en projectmanager KennisDC Logistiek Limburg
  • Pieter van Gorkom, docent Verpleegkunde
  • Bianca van der Aalst, consultant onderwijsvernieuwing en ICT

WIl je niets missen? Abonneer je dan op de nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs.

Nieuwsbrief en podcast serie over Toekomst van Onderwijs 
Abonneer je op de nieuwsbrief Toekomst van Onderwijs waarin elke week een  podcast aflevering is opgenomen.
Werkt bovenstaande link niet? Kopieer dan in je browser:
https://www.getrevue.co/profile/ronaldscheer

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is parttime werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de wereldwijde First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series 'Wij zijn Fontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.