Vlak voordat alle scholen in Nederland op slot gingen in verband met het Corona virus, heb ik gesproken met Fontys docenten Joris van Dooren en Coen Luijten. Zij werken bij Fontys Economische hogeschool in Tilburg waar ze werkzaam zijn als docenten ‘Creativiteit & Branding’ en ze hebben samen een Engelstalig boek geschreven met de titel: ‘Creativity Works’. Daarin leggen ze het verband tussen ‘Creaviteit’ en ‘De robotisering van de samenleving’.

Van dit interessante gesprek heb ik een podcast gemaakt en daarin doen Coen en Joris een paar stevige uitspraken over het huidige onderwijs stelsel, in het licht van een veranderende arbeidsmarkt. Tijdens het gesprek hoor je duidelijk dat Joris en Coen veel kennis van zaken hebben, maar ook dat ze veel plezier beleven aan het verkondigen van hun ideeen en adviezen.

Je kan gaan luisteren naar allereerste aflevering van de podcast serie over de toekomst van onderwijs. Hierin neem ik jullie mee in mijn zoektocht naar oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt. Daarvoor ga ik in gesprek met mensen die niet alleeen signaleren dat de arbeidsmarkt in beweging is, maar ik praat juist met mensen die komen met concrete oplossingen voor werknemers en werkgevers om zich aan te passen aan de veranderende arbeidsmarkt.

In de komende afleveringen kan je luisteren naar gesprekken die ik heb gevoerd met mensen die werken in verschillende beroepsgroepen en uiteen lopen qua (voor)opleiding en werkervaring. Zoals ik al heb aangegeven komen in de eerste aflevering twee zeer interessante sprekers aan het woord en ik wens je dan ook veel luister plezier!

Direct luisteren kan via Spotify:
https://open.spotify.com/episode/4OTVfKDh0AG5ClsaNoAvak

Geen Spotify abonnement? Gebruik dan: https://share.transistor.fm/s/bf66fc15  (gebruik geen Explorer, maar een andere browser zoals Chrome of FireFox).

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald is werkzaam als docent bij Fontys hogeschool voor Engineering in Eindhoven. Binnen Engineering is hij verbonden aan het lectoraat voor Robotica & Mechatronica. Vanuit het lectoraat is hij betrokken bij de minor Adaptive Robotics. Tevens is coach van het succesvolle studenten team 'Robohub Eindhoven'. Ronald is bovendien coach van studententeam 'Team Rembrandts 4481'. Dit team werd in 2019 wereldkampioen in de First Robotics Competitie. Bovendien is Ronald gespreksleider van enkele succesvolle podcast series van Fontys hogescholen, nl: 'Hybride Leeromgevingen', 'Fontys for Society' en 'QRM4.0'. Deze laatste genoemde serie gaat over mensgerichte proces innovatie en innovatie digitale technologieën op het gebied van industriële automatisering. Alle afleveringen zijn te vinden op alle bekende kanalen, zoals Spotify, Soundcloud, Google Podcasts en Apple Podcasts. Naast zijn werk bij Fontys publiceert Ronald de podcast serie 'De Toekomst van Onderwijs: Oplossingen voor een veranderende arbeidsmarkt'. Over dit genoemde onderwerp maakt Ronald niet alleen een podcast serie, maar ook een nieuwsbrief. In dat kader geeft hij ook regelmatig lezingen en treedt hij op als dagvoorzitter op beurzen & online conferenties. Ronald Scheer is afgestudeerd aan de faculteit der Toegepaste Onderwijskunde van de Universiteit Twente. De podcast series '#WijzijnFontys' en 'De Toekomst van Onderwijs' worden geproduceerd en gepubliceerd op persoonlijke titel.