Fontys Engineering in Eindhoven werkt samen met Massachusetts Institute of Technology (MIT) in het Make Impact Consortium. Dit Consortium organiseert momenteel  de ‘COVID-19 Design and Innovation Challenge’ om studenten te betrekken bij Maken, Innovatie en Ondernemerschap. Studententeams ontwerpen oplossingen rond het thema: Veilig heropenen van hotels tijdens COVID-19.

Thema ‘COVID-19 Design and Innovation Challenge’

Er wordt in deze challenge gezocht naar ‘Oplossingen om gasten en personeel zich tijdens de pandemie veilig te laten voelen in hotels’. Studententeams van aangesloten universiteiten van het Make Impact Consortium gaan een vriendschappelijk wedstrijd aan om producten en software te ontwerpen die tegemoetkomen aan de belangrijkste zorgen van hotel gasten.

Hoogwaardige trainingen

Studenten krijgen tijdens deze internationale team-uitdaging toegang tot hoogwaardige trainingen zoals:

  • 3D ontwerp trainingen,
  • Augmented Reality training,
  • Virtual Reality trainingen,
  • Ondernemerschapstrainingen,
  • Video vaardigheidstrainingen.

Enkele voorbeelden van specifieke trainingen zijn:

  • Inleiding tot MATLAB, verzorgd door Neha Sardesai van MathWorks)
  • Zakelijke kansen verkennen, verzorgd door Laurie Stach (LaunchX))
  • Parametrisch modelleren, verzorgd door Satchel Sieniewicz (MIT / Autodesk)
  • Videovaardigheden, verzorgd door Conor McArdle (MIT)
  • Inleiding tot Simulink, verzorgd door Neha Sardesai (MathWorks)
  • Assembly-modellering, verzorgd door Satchel Sieniewicz (MIT / Autodesk)
  • Beeldhouwen en oppervlaktemodellering (Fusion Teams), verzorgd door Satchel Sieniewicz (MIT / Autodesk)

Awards

Er doen 60 teams mee. De 15 beste teams die verder komen dan de pitchcompetitie komen in aanmerking voor Awards, zoals:

  • MathWorks MIC Design Award
  • “Best use of Fusion 360” gesponsord door Autodesk
  • “Best use of Automation” gesponsord door iRobot
  • “Best Media Documentation” gesponsord door MIT

Deelnemende Engineering studenten

Team The Dreisteins:

  • Keita Špēla,
  • Alessio Iuretig,
  • Sean Lambie

Dit zijn Engelstalige Werktuigbouwkunde studenten.

De andere teams bestaan uit Nederlandstalige Mechatronica studenten:

Team Best Mech Crew:

  • Kevin van der Vleuten
  • Brian van Ham
  • Sven van Steijn
  • Rens Mollemans

Team MakingImpact@fontys

  • Quirine Engbers
  • Marnix Mathlener
  • Jeroen van de Wetering
  • Daan ter Voert

Begeleidende Fontys Engineering docenten

  • Ir. Michiel van Osch (onderzoeksleider bij het Lectoraat voor Mechatronica en Robotica)
  • Prof. Dr. Ir. Bert Huis in ‘t Veld (onderzoeksleider 3D printen en docent Production and Materials bij de opleiding Werktuigbouwkunde)
  • Drs. Ronald Scheer (docent bij het Lectoraat voor Mechatronica en Robotica)

Samenwerkende partners Make Impact Consortium

Het Make Impact Consortium wordt geleid door MIT met acht andere Founding Members:

  • MIT (USA)
  • Texas A&M University (USA),
  • University of Michigan (USA),
  • University of Cincinnati (USA),
  • University of Derby (UK),
  • Universidad Francisco Marroquin (Guatemala),
  • Al-Ahliyya Amman University (Jordanië) en
  • Applied Sciences University (Jordanië).
  • Fontys university of applied sciences (Nederland),

Doelstellingen samenwerking Make Impact Consortium

Het Make Impact Consortium is bedoeld voor universiteiten, bedrijven en openbare instellingen die begrijpen dat technologische innovatie in de eerste plaats over mensen gaat, en die het belang waarderen om lid te worden van een gelijkgestemde gemeenschap voor wederzijds leren en voordeel.

Sponsoren Covid-19 Design Challenge

Sponsors MIT Omni Challenge

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald Scheer is an educator based at Fontys University of Applied Sciences in Eindhoven. Ronald is deeply engaged in the field of Engineering and is associated with the Robotics & Mechatronics professorship. In addition to his teaching role, he wears the hat of a skilled video and podcast creator within the professorship. Beyond the classroom, Ronald extends his expertise to assist fellow educators in crafting engaging learning materials for both online and classroom activities. His passion lies in enhancing the educational experience through multimedia content creation and innovative teaching methodologies.