Studievereniging Innovum van Fontys Engineering in Eindhoven organiseert al meer dan 11 jaren activiteiten voor en door studenten, samen met bedrijven, zoals lunch lezingen en de tweejaarlijkse Bedrijven Dag. Op woensdag 20 oktober 2021 vindt opnieuw zo’n bedrijvendag plaats in gebouw Nexus op de TUe campus in Eindhoven.

Bestuursleden studievereniging Innovum
Sten van der Zee studeert aan de opleiding Mechatronica in Eindhoven. Student Joep van den Berg studeert aan de opleiding Werktuigbouwkunde in Eindhoven. Sten is momenteel bestuurslid bij studievereniging Innovum. Joep is oud-bestuurslid.

Studievereniging als hybride leeromgeving
Het gesprek met Sten en Joep heb ik opgenomen en tot podcast bewerkt, zodat het nu voor iedereen te beluisteren is. Directe aanleiding voor het gesprek is de Bedrijvendag op 20 oktober 2021, maar we zoomen in op de vele activiteiten die de studievereniging gedurende het hele jaar organiseert. Tijdens het gesprek probeer ik samen met Sten en Joep ook antwoorden te vinden op de vraag of een studievereniging een hybride leeromgeving zou kunnen zijn. Er zijn meer overeenkomsten dan je denkt!

Direct luisteren kan hier:

Interessante gesprekken over hybride leeromgevingen
Alle gesprekspartners zijn onderwijs professionals, bedrijfsopleiders, docenten en studenten, zoals:

  • Shane Ó Seasnáin over Fontys Consultancy: Hybride Leeromgeving binnen High Tech Plaza op High Tech Campus Eindhoven (aflevering 1),
  • Fieke Geurts, docente Circulaire Transistie (aflevering 2),
  • Erdinc Sacan is docent bij Fontys ICT en practor bij het Practoraat ‘Interactieve technologie'(aflevering 3),
  • Michael Swachten, programma manager bij Fontys hogeschool voor Economie en Communicatie (aflevering 4),
  • Johan van Herk, werkzaam bij Fontys instituut Mens en Gezondheid (aflevering 5),
  • Petra Poelmans, projectleider bij Learning College van Fontys Lerarenopleiding in Tilburg (aflevering 6),
  • Jakob Sutmuller kijkt vanuit ruimte gebruik naar Hybride Leeromgevingen (aflevering 7),
  • Dries van den Enden, Imagineer en Sleutelfiguur bij het programma Hybride Leeromgevingen (aflevering 8),
  • Rens Gresnigt, programma manager Hybride Leeromgevingen van Fontys Hogescholen (aflevering 9),
  • Tanja Stover, onderzoeker bij het Lectoraat Dynamische Talentinterventie van Fontys HRM en Psychologie (aflevering 10),
  • Tjerk Riemers, docent bij Fontys HRM en Psychologie over TalentHub met Rabobank(aflevering 11),
  • Janet Antonissen over hybride leeromgeving Cross labs in Venlo en omstreken (aflevering 12),
  • Chantal van der Putten (team manager techniek) en Sjaco Kaan (kwartiermaker HBO onderwijs in Dordrecht) van hogeschool Rotterdam (aflevering 13).
  • Bestuursleden Sten van der Zee en Joep van den Berg van studievereniging Innovum van Fontys Engineering in Eindhoven (aflevering 14)

Jouw verhaal centraal
Wil jij graag een keer gast zijn in de podcast serie hybride leeromgevingen ? Neem dan contact op met de gespreksleider: Ronald Scheer.

Fontys Hybride Leeromgevingen
Alle afleveringen van de podcast serie vind je niet alleen op Apple Podcasts en Spotify, maar ook op:

  • Amazon Music,
  • Audable podcast directory,
  • Google podcasts,
  • Deezer,
  • Breaker,
  • Overcast,
  • Pocket Casts,
  • Castro en ook,
  • Castbox.

Wil je niets missen? Abonneer je dan op deze podcast serie!

Fontys podcast
Mijn naam is Ronald Scheer en ik wens je veel plezier met het luisteren naar mijn gesprek met Sten van der Zee en Joep van den Berg.

FavoriteLoadingVind ik leuk

Over Ronald Scheer

Ronald Scheer is an educator based at Fontys University of Applied Sciences in Eindhoven. Ronald is deeply engaged in the field of Engineering and is associated with the Robotics & Mechatronics professorship. In addition to his teaching role, he wears the hat of a skilled video and podcast creator within the professorship. Beyond the classroom, Ronald extends his expertise to assist fellow educators in crafting engaging learning materials for both online and classroom activities. His passion lies in enhancing the educational experience through multimedia content creation and innovative teaching methodologies.